luni, 22 august 2011

Vara in Bucuresti, cu copiii

Vara aceasta am petrecut-o in multe plimbari prin Bucuresti. Impreuna cu prietena noastra Cristina, care are 12 ani, am colindat orasul, incercand sa gasim lucruri interesante de facut.

Am inchiriat masinute in parcul Izvor (8 lei jumatate de ora), Nectarie o masinuta mica, Cristina una mai mare si Maria intr-un scaunel in spatele ei, iar eu pe o bicicleta tot inchiriata. Intreceri, alergari si bucurie pentru toti.


Am mers la Gradina Botanica sa vedem serele de palmieri. Erau inchise din pricina lucrarilor de reamenajare (sunt deschise doar marti, joi si sambata, intre 9 si 13). Totusi ne-am plimbat pe acolo, am vazut broastele testoase din lac si ne-am catarat pe munte in zona de padure carpatina, care te face sa te simti aproape ca la Busteni. Gradina e curata, poate putin prafuita, dar placuta.


Am mers la Observatorul astronomic. Acolo insa, o mare dezamagire, totul asa de invechit, de ruginit, de intunecos, si un telescop subtirel care iti arata vulcanii de pe luna si inelele lui Saturn. Mici mici de tot si cam atat. Dar copiilor le-a placut, desi ar fi vrut sa vada galaxiile.


Apoi in Cismigiu cu hidrobicicleta si in alta zi cu barca. Nectarie a fost cel mai bucuros, cu un bat lung a pescuit toata plimbarea. Am vazut curcubeul deasupra fantanii din mijlocul lacului.


Am citit ultima carte de la Editura Iona, despre Prorocul Moise care il infrange pe Faraonul cel rau...


Am mers la Piscu, vechi sat de olari (la 30 de km de Bucuresti, in comuna Ciolpani), sa invatam olaritul de la Nea Mitica si Adriana, gazda noastra. Tot acolo am pictat icoane pe sticla si ghivece de pamant.



Am descoperit Biblioteca metropolitana pentru copii si tineret Ion Creanga. Dar aceasta a fost o asa de mare bucurie incat voi scrie despre ea intr-o postare separata.

Voi ce-ati mai facut cu copiii vara aceasta? Noi am cam terminat ideile.

Alexandra

4 comentarii:

  1. la Piscu e vreun program, ceva?neaparat sa merg si eu cu Ilinca

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos, chiar ai ce face in Bucuresti :) De olarit nu stiam, si trec destul de des prin Ciolpani, multumesc de informatie :)

    RăspundețiȘtergere
  3. La Piscu vin in general grupuri de la gradinite sau scoli, sau adulti care vor sa invete ceva deosebit :) In general trebuie sa fie minim 5 copii ca sa se tina atelierul de olarit, sau de icoana pe sticla, sau razboi de tesut. Dar cred ca va puteti alipi vreunui grup cand mai au.
    Cel mai bine e sa o sunati pe Adriana si sa vorbiti cu ea cum s-ar putea aranja si cand. Stiu ca e vreo 35 de lei de copil.

    Adriana Scripcariu, coordonator proiect
    Tel 0722 121 566
    www.piscu.ro

    RăspundețiȘtergere
  4. Am gasit pe siteul lor mai multe detalii:

    http://www.piscu.ro/lutars/Excursie/ExcursieIndex.html

    RăspundețiȘtergere