sâmbătă, 9 ianuarie 2010

Prajitura cu branza si lamaie (Cheesecake with lemon)

Plecand de la reteta de baza de cheesecake, am facut una in varianta proprie, in functie de ce-am gasit prin camara/frigider. Mai exact:

200 gr biscuiti de ovaz

90 gr unt topit

250 gr de frisca

300 gr branza de vaci (eu am folosit almette de smantana, dar nu e deloc obligatoriu, de fapt recomand milli la pachet)

4 linguri lapte condensat din cutie (nu homemade, inca nu am incercat cu acesta, dar am gasit retete prin bloguri)

coaja rasa de lamaie

1 lingura zeama de lamaie

Ansamblare: Se topeste untul si se pune peste biscuitii de ovaz gata faramitati. Se amesteca bine si se preseaza pe fundul unei forme de tarta sau ce avem disponibil.

Separat, se bate branza, peste se adauga frisca si se amanesteca in continuare cu telul, apoi laptele condensat, apoi coaja de lamaie si zeama. Se mai bate putin, dupa care se pune crema peste blat si se da la rece pentru cateva ore.

Inainte de servire, se poate orna cu bucatele de lamaie sau dupa fantezia fiecaruia, cu gem sau alte fructe proaspete. Crema este foarte dulce si satioasa de la laptele condensat, dar se echilibreaza cu lamaia foarte bine.

Degustare placuta!

Ena

Un comentariu:

  1. Multumesc de vizita. Eu nu am asa de multe creatii cu care sa ma laud, sunt doar o incepatoare.
    Ce de-a bunatati ai pe aici, carbonara sunt preferatele mele, dar nu le-am facut niciodata cu smantana, ar trebui sa incerc.Va urez tuturor o zi minunata.

    RăspundețiȘtergere