luni, 20 decembrie 2010

Să fii vânzător de Sărbători

Weekendul acesta am bătut un pic magazinele şi librăriile în căutare de cadouri şi văzând vânzoleala şi agitaţia de acolo mi-am adus aminte cât de greu este sa fii vânzător în perioada aceasta a anului. Magazinele îşi prelungesc programele uneori trecut de miezul nopţii, primeşti marfă încontinuu (că dacă nu vinzi acum, atunci când?), clienţii sunt din belşug şi fiecare vrea ceva anume, acum, repede şi bine :)
În studenţie (adică nu chiar aşa de demult :) am lucrat trei ani ca librar într-o librărie foarte vizitată, şi încă mi-aduc aminte ca ieri (vorba lui Creangă) cât de greu mi-era să lucrez pe 24 până târziu şi apoi repede la Ploieşti la părinţi şi înapoi pe 26 la muncă. Şi nu atât de munca în sine (e destul de frumos să fii librar, dacă iţi plac cărţile), ci de lipsa tihnei de Sărbători, iureşul acela te doboară, parcă nici gândurile nu ţi le mai auzi.

Aşa că, atunci când intru în librărie de Sărbători sau în supermarketurile cu program prelungit încerc să mulţumesc mai mult vânzătoarelor, să le zâmbesc şi să nu fiu prea pretenţioasă, căci nici lor nu le e uşor.
Sigur, pe de altă parte multora nu le e uşor (nu numai de Crăciun), dar asta e părticica care m-a atins pe mine, căci se pare că într-adevăr înţelegi mai bine greutatea altuia dacă ai trecut şi tu prin lucruri asemănătoare.


Alexandra

2 comentarii: