miercuri, 2 noiembrie 2011

De Sfântul Nicolae, pentru copiii care nu văd lumina

Adelin, unul dintre copilașii care iubesc să citească
Zilele trecute Nicoleta mi-a scris despre dorința ei de a-i bucura de Sfântul Nicolae pe copiii orbi de la Școala de nevăzători din Buzău. Nici nu știam de existența ei. Dar după ce am văzut reportajul și am citit mai multe despre acești copilași mi s-a înmuiat inima și m-am gândit că tare bine ar fi dacă am putea să-i sprijinim cât de puțin și pe ei.

Nicoleta strânge hăinuțe în stare bună, dulciuri, jucării, cărți și povești audio, cărți în Braille și le va duce copiilor în prejma zilei de Sfântul Nicolae. 

Cei mai mulţi dintre copiii care învaţă la şcoala specială din Buzău stau la internat pentru că familiile lor locuiesc în judeţele limitrofe. Mai bine de jumătate dintre copiii şcolii au o situaţie financiară delicată. Mulţi dintre ei îşi permit să meargă acasă doar în vacanţe şi nu pot să facă acest lucru aşa cum şi-ar dori, la fiecare sfârşit de săptămână.

Foarte mulţi părinţi săraci care au un copil cu deficienţe de vedere preferă să nu-l dea la şcoală pentru că pierd ajutorul de la stat, în valoare de 600 de lei sau îl trimit foarte târziu. Din acest motiv în clasa a treia de exemplu, vârstele copiilor variază între 9 şi 16 ani.

Copiii însă sunt frumoși și dornici șă cunoască cât mai multe în pofida orbirii. Mai multe despre ei puteți citi aici.


Pachetele se pot aduce la Antena 1, în zona Băneasa (unde lucrează Nicoleta care a și participat la realizarea reportajului despre copii). Îi puteți scrie pe adresa nicoletatintea@gmail.com.

Alexandra

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu