vineri, 27 noiembrie 2015

Biblioraftul cu Retete

     De multe ori m-am gasit coplesita de treburile casei. Am simtit mereu ca nu am reusit sa termin unele, ca deja era momentul sa incep altele. In bucatarie mi s-a intamplat de multe ori sa ies chiar dupa inceperea unei retete pentru ca imi lipsea vreun ingredient cheie... si cate si mai cate peripetii nu mi s-au intamplat de cand sunt sotie si mama.
    Eu sunt o mare amatoare de carti si reviste de bucate. O data sau de doua ori pe an sunt nevoita sa triez reviste pentru ca nu fac fata ideilor si retetelor care-mi fac cu ochiul din toate partile. Apoi strang retete intr-un caiet, stiti voi, cele de la telefon: "Draga, cum era reteta pentru ..." Tot aici mai imi notam ce facea Jamie Oliver la TV, dar acum nu ma mai uit la TV. Ah, sa nu uit de retetele de pe net. Am cateva bloguri pe care ma bazez la greu, asa ca am si foi printate cu diverse retete. In toata harababura asta, am incercat diferite metode, dar cu revistele e cel mai greu sa gestionezi.

De curand am descoperit ceva ce parca a facut lumina: Biblioraftul de Retete.

Sunt cateva lucruri de care trebuie sa tinem cont atunci cand il concepem:

1. in biblioraft vor ajunge doar retetele testate si primite bine de familie,

2. este recomandat sa impartim retetele in sectiuni (ex: aperitive, supe, mancaruri de baza, garnituri, salate, de post, deserturi, bauturi, poate si o sectiune de mese festive pentru toate retetele acelea minunate mostenite, etc)
sursa
3. avem nevoie de biblioraft-dosar-caiet mecanic, folii protectoare (se poate si fara, dar acestea vor proteja foile de talentul scapat de sub control :) ), coli albe sau colorate, post-it de tip stegulet care sa semnalizeze sectiunea (sau va voi arata modul meu de a pune stegulet), retetele preferate.

                                                         Better Homes and Gardens
Pentru executare avem cateva variante, in functie de ceea ce ni se potriveste: fie folosim colile cu notitele noastre si le asezam in foliile protectoare ca atare, fie le putem copia in calculator si printa ulterior (pentru un look mai unitar), fie putem folosi decupaje ale retetelor din reviste. Asta va elibera si locul ocupat de multe reviste pastrate pentru doar una-doua retete, ceea ce e minunat in cazul meu. Desigur ca si un mix al variantelor de mai sus este la fel de binevenit.


sursa

    Apoi, am gasit utila:

  • pagini de planuire a meniului pe o saptamana. Fie putem printa cateva ca sa le avem la indemana, fie putem printa si lamina una pe care sa sa scriem si sa o refolosim in saptamana urmatoare. Exista foarte multe template-uri online, gratuite, asemenea celui de mai sus.
  • punerea unei foi pentru cumparaturile ce trebuiesc facute pentru a putea duce planul la bun sfarsit
  • o folie in plus pentru retetele noi ce am dori sa le incercam. 


Dar sunt sigura ca veti gasi si voi alte idei practice care sa va ajute sa tineti lucrurile sub control (sanatatea, bugetul, timpul).

Spor in toate!
Ena

Un comentariu: