vineri, 10 aprilie 2009

Falafel

Tot postul am tanjit dupa o portie de falafel facut in casa, si ieri mi-am luat inima in dinti si am purces la aceasta laborioasa intreprindere. Din fericire, mai facusem o data cu Eugenia, asa ca stiam la ce sa ma astept si am evitat esecurile de atunci (cum ar fi dezintegrearea chiftelutelor in tigaia de prajit :)

Reteta am gasit-o aici si am adaptat-o dupa ce aveam prin casa.

Avem nevoie de: 
1 cana naut (pus la muiat in apa calduta timp de 12 ore, sau fiert la oala sub presiune 30 de minute), 
1 ceapa mare (eu am pus ceapa verde), 
2 linguri patrunjel tocat
1 lingurita sare, 
4 catei usturoi (eu am pus usturoi verde)
1 lingurita praf de copt
1 lingurita cumin (daca nu avem se poate folosi chimen, coriandru)
6 linguri faina


De obicei falafelul se prepara cu mixerul (care taie), dar cum eu nu am avut, am pasat nautul cu pasatoarea de cartofi (nu sunt sigura ca asa se numeste), ceea ce a lungit un pic treaba, dar ingredientele s-au simtit mai bine in chiftelute. Ceapa, usturoiul se toaca marunt si se amesteca cu patrunjelul, condimentele si nautul sfaramat bine, apoi se adauga praful de copt si faina si se amesteca bine pana cand obtinem o pasta mai tare (daca e nevoie mai adaugam faina).

Dupa aceea se formeaza chiftelute si se prajesc in ulei incins (se fac foarte repede, mai ales daca nutul a fost fiert). 

Eu am preparat in casa si lipiiile, dupa reteta lui Teo de aici

Pt lipii avem nevoie de:
500g faina
200 ml apa calduta
un plic de drojdie uscata
o lingurita sare
o lingurita zahar


In apa calduta se amesteca zaharul, sarea si drojdia, pana cand se omogenizeaza. Apoi inglobam si faina, in ploaie. Se framanta un aluat suplu si elastic, care se lasa la crescut 30 de min la caldura. Din acest aluat rupem cate o biluta, pe care o intindem bine pe o planseta cu faina, cat de subtire cu putinta. Lipiile se coc in tava de teflon, fara pic de ulei sau grasime. Se coc pe ambele parti,foarte foarte repefe. Din aluat se obtin 9-10 lipii delicioase!

Intr-un final, luam o lipie, puneam deasupra o foaie mare de salata, castraveti si ridichi taiate rondele, chiftelute, sos de rosii si impachetam. Se mananca incalzite putin la cuptor.

Sunt foarte bune, motiv pentru care s-au terminat toate 8 in aceeasi zi si nu am avut timp sa le fac poze :(

Am citit undeva pe net ca exista si o varianta mai dietetica cu falafelul preparat la cuptor, si vreau sa incerc, poate e si mai rapida...

Alexandra

2 comentarii:

  1. Buna, fetelor, aveti un blog minunat. Totul mi-a placut aici: faptul ca scrieti impreuna, ce faceti, ce credeti, cum scrieti... Si retea de Falafel este foarte buna, si eu fac cam in acelasi fel.
    Va doresc un Paste cu multa lumina in suflet!
    Alexandra zisa Sanda/Constanta

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna, fetelor, aveti un blog minunat. Totul mi-a placut aici: faptul ca scrieti impreuna, ce faceti, ce credeti, cum scrieti... Si retea de Falafel este foarte buna, si eu fac cam in acelasi fel.
    Va doresc un Paste cu multa lumina in suflet!
    Alexandra zisa Sanda/Constanta

    RăspundețiȘtergere