luni, 4 mai 2009

Pe la munte, pe la (pensiunea) Panicel

Pensiunea Panicel ne-a gazduit intr-o mini vacanta cu ocazia zilei de 1 mai.

Detalii despre aceasta locatie gasiti la http://www.pensiuneapanicel.ro/. Farmecul locului este foarte bine pus in valoare aici. Dimineti de neuitat in care priveam de la balcon caii pascand, varfuri de munti inzapeziti, senzatia ca ne-am apropiat asa de mult de locul in care cerul atinge pamantul...

Pensiunea Panicel este la 2 km de Rasnov, si putin mai mult de Bran. In prima zi am mers la Castelul Bran, renuntand totusi in a-l mai vizita in favoarea targuletelor si a unei lungi plimbari prin ploaie.

La un moment dat plimbarea a capatat directie fiindca din departare am auzit glasul inconfundabil a lui Mircea Vintila. Desi am ajuns destul de tarziu, am mai prins ultimele melodii ale recitalului, incununate de fotografiile pe care le-am facut impreuna si autograful primit.

Sambata am vizitat manastirea Sinca Veche, la baza ei se afla o grota ce se crede a fi cea mai veche manastire dintr-o zona foarte mare, aici gasindu-se obiceiul de a exista doua altare in biserica. In tavanul ei se afla o gaura pana la suprafata folosita de preoti ca sursa de lumina dupa care se mutau pentru a putea citi in biserica.
Mai sus putin, urcand niste trepte delimitate ingrijit cu crengi de copac, ajungeam la constructia cea noua, o manastire formata din trei vietuitori, intocmita dupa randuiala Sfantului Munte.
Paraclisul are icoane deosebite si ferastruici cu vitralii. Ascunsa in poalele muntelui pare pierduta, iar gasirea ei este o adevarata uimire copilareasca: "Si aici traiesc oameni!"