miercuri, 2 septembrie 2009

Ciorbita de pui


Ciorbita de pui este o ambitie veche de-a mea, dar care nu a ajuns prea aproape de reusita pana aseara.



Bun, am pregatit asta pentru “ciobita” noastra preferata:


- o ceapa, taiata in 2


- 2 morcovi, curatati si dati fie prin razatoare, fie prin maruntitor


- ½ telina potrivita, tratata ca si morcovul


- Optional, 1-2 cartofi, bucatele mici, si/sau alte legume (dovlecei, alte radacinoase, etc)


- 5 rosii, decojite si tocate marunt sau facute suc


- Pieptul, pulpele si aripile de la 1 pui potrivit


- 1 lingura vegeta, sare, leustean.


Dupa indicatiile unei persoane cu experienta, eu am procedat asa:


Am spalat puiul, l-am transat, astfel incat sa obtin bucatile de mai sus, pe care le-am pus la fiert, in apa cu sare, cat sa le acopere. Dupa 4-5 minute de clocot, iese in general, o spuma uratica. Motiv pentru care, rastorn puiul in strecuratoare, il spal bine, la fel si oala in care a fiert. Apoi, pun bucatile in oala, cam 2-3 l de apa, dupa cum va place, mai plina sau mai apoasa. J Peste ele adaug bucatile de ceapa, putina sare, urmand dupa 5 minute de fiert, morcovul cu telina. Se lasa la fiert pana cand acestea din urma sunt aproape gata. Se adauga sucul de rosii, si vegeta. Apoi, in cam 15 minute ar trebui sa fie gata, dar va indemn sa verificati.


Dupa ce a fiert, verificati daca mai este nevoie de sare, puneti leusteanul tocat marunt (extra-marunt, daca aveti mofturosi ca ai mei la masa).


In acest stadiu, ciorbita mai merge acrita inca. Noi o acrim, dupa gustul fiecaruia, in farfurie, dar o puteti face inca din timpul prepararii, folosind bors, suc de corcoduse si ce alte inventii mai aveti voi pe acasa.

Pofta buna!


Eugenia

Un comentariu:

  1. nici Ilinca nu mananca verdeata din ciorba, asa ca eu o mixez la robot cu putin suc de rosii, si o adaug la urma

    RăspundețiȘtergere