marți, 24 martie 2009

Sarmale de post


Trecand duminica pe langa bucataria de la Radu Voda am simtit izul mimunat al sarmalelor de post, si sufletelul meu de mamica cu burtica a suspinat zicand ca trebui sa mananc asa ceva. Si am inghitit in sec pana luni, cand hotarata m-am apucat pentru prima data sa fac sarmale. Sa mai zica cineva ca mersul duminica la biserica nu il face pe om mai ravnitor...

Am combinat o retata apetisanta de pe un forum cu cea gasita in cartea de bucate, si au iesit foarte bune la gust si mamut la aspect (dupa cum spune Cata). Le-am impachetat mai asa, cu barda, dar speram ca voi invata cu timpul. 

Asadar, avem nevoie de:

2 kg de varza murata
250 g de orez
250 g de ciuperci (ideal proaspete)
100 g nuca sfaramata
4 legaturi de ceapa verde
1 morcov
1 cana bulion
ulei
piper boabe
foi de dafin
marar
sare

Umplutura se prepara astfel

Se toaca 3 legaturi de ceapa si se calesc in 2 linguri de ulei. Se aduaga morcovul ras si cand s-au inmuiat bine se adauga orezul care se caleste si el. Apoi se adauga 2 linguri de bulion, ciupercile si nucile, apa cat sa acopera totul bine si se potriveste de sare. Se fierbe pana cand s-a umflat orezul si se adauga mararul tocat. Se lasa la racit.

Intre timp se pregatesc foile de varza pentru impachetat si ce ramane se toaca marunt. 

Se prepara un sos astfel: se caleste legatura de ceapa ramasa (tocata), se adauga piper (dupa gust) si se stinge cu bulionul ramas. 

Se impacheteaza sarmalele (fiecare dupa puteri, aici eu inca astept sfaturi). 

Se unge o cratita cu ulei, se pune un strat de varza tocata, apoi un strat de sarmale, apoi boabe de piper si foi de dafin, si tot asa pana se termina tot ce avem de pus, terminand cu varza tocata. 

Se toarna pe deasupra sosul si apa cat sa acopere sarmalele si se lasa la fiert 30 de minute. Dupa care se dau la cuptor pana se rumenesc frumos.

Ce-i drept dureaza mai mult decat credeam, dar merita. Mama si bebelus sunt multumiti acum.

Alexandra

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu