duminică, 15 februarie 2009

Dragobetele - urmatoarea intalnire (next meeting)

Iata-ma, bucuroasa de vizitatorii de sambata. Ma gandeam sa va anunt ca:
Urmeaza Targul de Dragobete, sarbatoarea dragostei la romani, ce se tine sambata si duminica la Muzeul Satului, intre orele 10-17. Ma gasiti in gospodaria Stanesti (in stanga scenei) langa o frumoasa caruta taraneasca. :)
Ce este dragobetele?

Fiu al Babei Dochia, 'Dragobetele' era sărbătorit pe 24 februarie. Sărbătoarea de Dragobete este considerată echivalentul românesc al sărbătorii Valentine's Day, sau ziua Sfântului Valentin, sărbătoare a iubirii. Probabil că 24 februarie însemna pentru omul arhaic începutul primăverii, ziua când natura se trezeşte, ursul iese din bârlog, păsările îşi caută cuiburi, iar omul trebuia să participe şi el la bucuria naturii.
Entitate magică asemănătoare lui
Eros sau Cupidon, Dragobetele se diferenţiază de blajinitatea Sfântului Valentin din tradiţia catolică, fiind un bărbat chipeş, un neastâmpărat şi un năvalnic. Preluat de la vechii daci, unde Dragobetele era un peţitor şi un naş al animalelor, românii au transfigurat Dragobetele în protectorul iubirii celor care se întâlnesc în ziua de Dragobete, iubire care ţine tot anul, aşa cum şi păsările "se logodesc" în această zi.

Cate ceva de pe la Muzeul Satului:
sambata dimineata, asezand felicitarile si altele, in lumina soarelui.

Lucrarile colegei mele de taraba, Marie-Jeanne. Judecand dupa fotografie, tin sa spun ca sunt mult mai placute ochiului in realitate.


Taraba in plina activitate negustoreasca. :)

Sa ne revedem, speram cu mai multa caldura si soare w-endul viitor.
Sa aveti o saptamana frumoasa.

Ena

8 comentarii:

  1. Buna! Constantin ma numesc! Cum pot face sa particip si eu la targul de Dragobete la MTR?
    Pot fi contactat ori pe mess ori pe email: io_conss@yahoo.com sau la nr de tel 0746106781 sau 0765440984.
    Am si eu un blog: http://paginadefolos.blogspot.com/

    Doamne ajuta!

    PS: Imi puteti da un add pe mess: io_conss

    RăspundețiȘtergere
  2. Lovely flower & fun colors combination.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ena, frumoasa amenajare la targ. Bafta la vanzare si mult soare primavaratic. Sper sa ajung sa-ti vad creatiile, pe viu:-)

    RăspundețiȘtergere
  4. am vrut si noi sa ajungem, dar n-am reusit, poate suntem mai vrednici de Dragobete :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Salut! Te rog sa intri la mine in blog, te asteapta acolo o mica surpriza din partea mea. Toate bune! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. La targul de la Muzeul Taranului Roman din 28.02-01.03 nu veniti? Imi plac tare mult felicitarile voastre si v-am ratat la targul de Dragobete :-(

    RăspundețiȘtergere
  7. Salut, dupa cum tocmai am postat, inca ne putem vedea la MTR, dar m-as bucura sa-mi dai un anunt fiindca voi face cu schimbul cu o prietena si n-as vrea sa te ratez. In plus, daca ti-a placut ceva anume, spune-mi, ca n-as vrea sa nu mai gasesti ce cauti... am prostul obicei de a le face unicat! :)Te pup, pe curand.

    RăspundețiȘtergere