luni, 23 februarie 2009

Jucarii la 1 an jumate

De cand a inceput Nectarie sa mearga de-a busilea prin casa m-a tot preocupat ce jucarii sa-i cumpar, sa fie potrivite pentru el si sa nu arda la buzunar. Pe diferite site-uri de mamici am gasit sugestii, dar fara poze, iar pentru o mamica incepatoare "jucarii de tras cu sfoara" nu inseamna chiar nimic :) Asa ca m-am gandit sa scriu aici despre jucariile dragi lui Nectarie, acum la 1 an jumate.

Mai intai de toate sunt cartile. Nici noi nu ne-am imaginat ca vor avea atat de mult succes. E adevarat ca l-am inconjurat pe Nectarie de carticele inca de pe la 8-9 luni, dar nu credeam ca va ajunge sa ii placa asa de tare sa le rasfoiasca si sa-i povestesc despre imaginile de colo. Cel mai frumos este ca adesea isi ia singur carti din raftul dedicat lui si se asaza in fundulet rasfoindu-le cu nesat. De cele mai multe ori cand eu gatesc (si deci nu am timp de joaca) el isi trage o carte pe podeaua din bucatarie si incepe sa-mi arate personajele (si eu confim :) In afara de momentele cand doarme, rasfoitul cartilor e singurul prilej in care sta si el locului si uneori e absorbit chiar un sfert de ora. Asa ca incurajez pe toti parintii sa ofere de mici copiilor carti cartonate cu imagini, si asa cum mai citeam pe un site sa-i asalteze pur si simplu: carti in pat, carti in bucatarie, carti in masina :) Rezultatul poate fi minunat! 

Apoi este acest far din roti de lemn care pot fi puse una peste alta pe un bat. L-am luat de la IKEA si imi pare foarte potrivit pentru manutele mici si indemanatice (in devenire) ale lui Nectarie.
Urmeaza animalutele pe roti (sau orice alt obiect care poate fi tras cu o sfoara). Nectarie le poarta dupa el cu mare pasiune, strigand chine!, aliciu'!

Nu credeam ca sunt diferente de preferinte intre fetite si baieti de la o varsa asa mica, dar am remarcat ca Nectarie se da in vant dupa tot ce are roti si ignora jucariile din plus, in vreme ce fetitele pe care le cunosc prefera ursuletii moi.

Alta distractie sunt mingiile. De diferite marimi si texturi.

Si nu in ultimul rand aceasta roata luata tot de la IKEA pe care o plimba prin toata casa (facand un zgomot grozav :)

Alexandra

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu