luni, 8 decembrie 2008

Sfantul Ioan Rusul din Evia

Tot in 2006 am ajuns la Manastirea Sfantului Ioan Rusul din Evia, unde de asemenea am fost primitii cu drag si ni s-a oferit o camera curata si primitoare pentru care nu am platit nimic (spre mirarea si bucuria noastra).

A fost pentru intaia data cand am sarutat moastel intregi ale unui sfant si m-a impresionat foarte tare. Pana atunci nu mai vazusem asa ceva si nu intelegeam exact cum deosebeste Biserica moastele de alte oseminte.

Sfantul Ioan Rusul a adormit pe 27 mai in anul 1730. El a fost in oastea Tarului Petru cel Mare, cand acesta a purtat un razboi cu turcii in 1711, a fost luat prizonier de catre turci, a ajuns rob in Cezareea Palestinei, in Asia Mica in orasul Procopie. Si acolo fiind rob a slujit la grajd si multi dintre crestinii, dintre rusii luati prizonieri, au imbratisat mahomedanismul pentru a le fi viata mai usoara. Dar el a ales sa ramana crestin si se impartasea des cu Sfintele Taine si era dispretuit de turci. Dar pentru viata lui aleasa a inceput Dumnezeu sa faca minuni prin el si a ajuns si sa fie cinstit chiar si de unii mahomedani.

Moastele sale au fost cinstite in Turcia de azi pana la stramutarea fortata a grecilor din anul 1921, atunci ele au fost aduse in insula Evia in noul sat Procopie.

O particica din moastele sale se afla si in Bucuresti la Biserica Maternitatii Polizu, cu hramul Sfantul Ioan Rusul si Acoperamantul Maicii Domnului. Daca gasiti bisericuta inchisa cheile pot fi luate de la lucratorii de la centrala termica de alaturi. Liturghia este duminica foarte frumoasa aici, mie mi-a adus mare mangaiere cand am fost internata la maternitate sa nasc.

Alexandra



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu