sâmbătă, 13 decembrie 2008

Tort cu branzica de vaci - pentru Anastasia



Asta a fost mai demult, fix acu' 6 luni si o zi, dar pentru ca mie mi-a placut foarte tare, m-am gandit sa va spun cum am facut tortul Anastasiei. Inainte de toate, va asigur ca este delicios.
Blatul este la latitudinea voastra, puteti pune pandispan, biscuiti de ovaz (vedeti reteta alexandrei - prajitura cu blat de biscuiti si crema de banane) unde recomand sa puneti unt in locul margarinei, daca ne aflam inafara postului, sau, in final, un blat din:
225 gr cereale cu fulgi de ovaz,
50 gr alune de padure sau macadamia, am o banuiala ca ar merge grozav, prajite, maruntite cu cutitul,
50 gr unt,
25 gr ciocolata neagra.
Se amesteca cerealele cu alunele intr-un castron, se adauga untul si ciocolata dupa ce au fost incalzite impreuna pana la omogenizare. Trebuie ca cerealele sa fie bine acoperite. Acest blat se pune intr-o forma, eventual de tarta si se da la rece.
Pentru compozitia cremei avem nevoie de:
350 gr branza de vaci grasa,
100 gr zahar,
200 ml yaurt,
300 ml smanatana de frisca (eu folosesc hu-la-la),
1 plic gelatina, 3 linguri de apa,
175 gr de ciocolata neagra topita,
175 gr ciocolata alba, topita.
Purcedem asa:
Batem (eu am folosit tel de la philips) branzica cu zaharul si incorporam iaurtul si frisca (batuta deja). Gelatina, pregatita dupa instructiunile de pe plic se adauga si ea in compozitia de mai sus.
Toata treaba o impartim in 2: o parte o amestecam cu ciocolata topita neagra, cealalta parte cu cea alba.
Daca am ales acest blat, este cel mai bine sa folosim o forma din aceea ai carei pereti se pot scoate, astfel incat sa pastreze totul adunat pana se raceste. Imi cer scuze ca nu stiu daca are un nume special.
Mai departe: turnam compozitia peste blat, folosindu-ne de propria imaginatie cand suprapunem culorile (date de ciocolate). Se da la rece cateva ore.
Acest tort are cca 10-12 portii, desi nu cred ca trebuie un numar la fel de mare de persoane pentru a se consuma. :)
Pofta buna! Eugenia
Mesaj: Doresc pe aceasta cale sa-i multumesc Anei, cea care m-a ajutat sa fac reteta in cauza si care mi-a imprumutat minunata ei carticica cu deserturi frantuze din "chocolat". Multumesc, Ana.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu