sâmbătă, 13 decembrie 2008

Un altfel de Craciun

Cu totii am citit si auzit despre consumism, am gasit o relatare pe care as vrea s-o expun aici, ca o sinteza concludenta(sursa: http://reformacivica.blogspot.com/2008/03/consumism.html).
"Din cauza consumismului, cu toţii trăim mai prost, deşi în cifre economiile merg din ce în ce mai bine. Trăim mai prost pentru că din cauza economiei la forţa de muncă suntem plătiţi mai prost, pentru că din cauza calităţii scăzute şi necesităţii înlocuirii frecvente a produselor ne stresăm mai mult cu produse proaste, trăim mai prost pentru că avem tot mai multe obiecte în jurul nostru, de care să ne preocupăm, trăim mai prost pentru că facem cumpărăturile de la supermarket în loc de magazinele din cartier, trăim mai prost deoarece respirăm un aer mai poluat pentru a se produce tot mai mult şi fără bătăi de cap în privinţa produselor secundare..."

N-am sa spun mai mult despre cum stau lucrurile, dar as vrea sa cred ca fiecare putem face o schimbare in viata noastra, fiecare putem invata altceva pe copii nostri.

Mi-a placut conceptul pe care l-am intalnit pe site-ul http://www.buynothingchristmas.org/index.html si care incearca sa combata putin febra cumparaturilor de Craciun, goana dupa cadouri si unele momente penibile pe care le intalnim la "decernarea lor".
La mine la serviciu aveam un obicei (instalat de firma) de a cumpara, prin tragere la sorti, un cadou pentru un coleg din departament. Suma era obisnuita, de cateva sute de mii de lei vechi, si chinuiala de a afla ce-i place, unde are biroul, toate erau dragute. In ziua in care se stabilea schimbul de cadouri era intotdeauna cu emotii, dar dupa ce trecea momentul, aveam tot felul de discutii, ce a primit cutare, ce urat e puloverul asta, inca o pereche de manusi, ce neinspirata e... Toate acestea erau in spiritul Craciunului, dar unde era Hristos? Oare era cu noi? "Căci acolo unde sunt doi sau trei adunaţi în Numele Meu, sunt şi Eu în mijlocul lor”.

Si acum revin la site-ul de mai sus, care propune cateva alternative cadourilor traditionale http://www.buynothingchristmas.org/alternatives/index.html. Lucruri facute de mana, care chiar arata pretuirea prieteniei si a familiei, timp petrecut cu copii la joaca in loc de supermarket, biscuiti de casa, o felicitare facuta impreuna cu copii pentru rudele mai indepartate (fizic).

Iata lista mea de cadouri:

pentru parintii si socri mei: calendare cu cele mai reusite fotografii facute in 2008.

pentru sotul meu: un semn de carte (ca sa nu mai indoaie foile cartilor), o carte si un tort, (ziua lui este de revelion!)

pentru Alexandra, nu pot sa spun inca :), fiindca trage cu ochiul, dar la timpul potrivit voi posta aici si fotografiile cadourilor

pentru Anastasia, un fular si o carte si am gasit ideea de a-i scrie an de an, intr-un caiet ganduri si sfaturi pentru cand va fi mare si va intelege mai multe.


Sa dam lucruri oamenilor care au nevoie intr-adevar de ele, oamenii saraci pe care ii cunoastem, bolnavi, sau care au nevoie de ajutorul nostru.
Nasterea Domnului sa ne fie de folos!
Sarbatori calde si linistite!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu