sâmbătă, 31 ianuarie 2009

Placinta cu dovleac

Atunci cand eram mica placinta mea preferata era cea de dovleac. In orice sezon m-ai fi intrebat ce dulce prefer, n-as fi uitat gustul inconfundabil al placintei cu dovleac a mamei. Acum doua seri am indraznit sa incerc varianta mea.


Asftel ca, pentru aluat, am folosit:

375 gr faina
1 pach margarina unirea (specific asta, pentru ca cineva a incercat cu un tip de margarina straina si nu i-a iesit aluatul) taiata feliute
4 linguri apa
3 linguri ulei
1 lingura otet (de mere)

Ingredientele se amesteca pana cand compozitia se desprinde de pe mana. Cand am format o bila de aluat o invelim in folie alimentara si o dam la rece.
Acest aluat este grozav si pentru placinta cu mere, cat si pentru cea cu branza (dulce sau sarata).
Se face foarte usor si nu are secrete, reuseste de fiecare data. :)

Bun, acum compozitia de dovleac. Eu am pus aici, cam:

1,5 kg de dovleac curatat
6 linguri de zahar
jumatate de lingurita de scortisoara
2 pliculete zahar vanilat

Dovleacul se da prin razatoare si se pune intr-o cratita cu fundul mai lat impreuna cu zaharul si se da la foc. Se caleste timp de 10 minute, amestecand. Spre sfarsit se adauga scortisoara si zaharul vanilat. Se amesteca din nou.

Cand e gata, se intinde aluatul impartindu-l in doua buncati inegale. Cea putin mai mare se va pune la fundul tavii cuptorului(dupa ce am tapetat-o cu hartie de copt). Deasupra se pune dovleacul, urmat de coca ramasa, intinsa si ea. Chiar daca nu ne ajunge coca pentru a doua foaie pe toata suprafata dovleacului, nu este o problema.

Se da la cuptor, la foc potrivit, pana cand este usor rumenita deasupra.

Pofta mare!

Eugenia

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu