marți, 9 martie 2010

Prajitura cu ricotta (urda) si lamaie

Prajiturica aceasta imi pare foarte potrivita pentru copii: contine oua, unt si ricotta (urda), deci e foarte hranitoare.


Am pregatit urmatoarele ingrediente:

1 cutie ricotta (250gr)
175 gr unt (la temp camerei)
175 gr zahar fin
3 oua, separate albusurile
2-3 lamai, coaja curatata (rasa)
125 gr faina care creste singura (sau adaugam un plus de praf de copt)
1 lingurita de praf de copt

Preparare:
Incalzim cuptorul la treapta 4 sau cca 180 gr Celsius. Ungem forma de prajitura, diametru de 18 de cm ptr un pic de grosime, eu am copt intr-o tava mai mare.
Umeaza rapid sa frecam untul cu zaharul cu o lingura de lemn pana cand devine cremos si pufos (atentie sa nu frecam crema prea mult). Adaugam in crema ricotta amestecata cu galbenusurile si cu coaja de lamaie. Adaugam faina si omogenizam, apoi albusul amestecand de jos in sus.
Punem mixtura in tava, nivelam nitel si dam la cuptoras pana devine aurie si ferma.
O scoatem din cuptor si o lasam sa se raceasca, apoi o transferam in platou pentru servire. Atunci cand am inceput-o visam s-o ornez, decorez, asortez, insiropez... etc, etc, dar adevarul este ca am mancat cu totii asa si a fost minunata.

E.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu