luni, 15 martie 2010

Supa crema de linte (post)

Aceasta supa este foarte buna calda si are si variante pentru inafara postului, cand putem adauga smantana de exemplu.

Dar pentru acum am folosit asa:

putin ulei,
o bucatica mica de ghimbir, rasa
chimion, daca avem ("cumin")
fulgi de ardei iute mic uscat, sau nu, daca nu mancam condimentat
1 ceapa, tocata marunt,
2 morcovi, rasi
150 gr linte rosie care fie a stat la inmuiat, die am dat-o de vreo 2 ori in clocolt, schimband apele, inainte
1 l supa de legume
sucul de la o limeta, sau lamaie
cateva boabe de coriandru, macinate

Se incalzeste 1 lingura de ulei si se prajeste ghimbirul, condimentele (mai putin coriandrul)
Se adauga legumele (mai putin lintea) si se lasa cam 5 minute, amestecand din cand in cand. Adaugam lintea si supa de legume.

Se fierbe cam 15 minute sau pana cand lintea este moale. Se blenderesc, apoi se amesteca cu sucul de limeta si cu coriandrul. Se poate servi cu crutoane. Are un gust deosebit fata de cea cu usturoi (care eu am crezut multa vreme ca este singura optiune pentru linte).

Dupa cum vedeti, supa nu necesita sare, ceea ce mi s-a parut o greseala atunci cand am gasit reteta. Dar am mancat supa si intr-adevar, nu s-a simtit nevoia de sare.

ena

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu